Web1000px

Ett experiment med pbr

PBR står för Physically Based Rendering och betyder i stora drag att programmet använder en mer avancerad och fysiskt korrekt metod för att rendera olika matrial och hur dom påverkas av ljuset. Det ger i slutändan ett mycket mer fotorealistisk resultat.

Jag är själv inte så insatt ännu men jag provade på det hela i bilden ovan.
Loggan utan PBR specifika texturer är helt platt utan djup för att sen ta  form när man applicerar dom fysiskt korrekta materialen.

Det finns jättemånga PBR material gratis på nätet och dom jag använde hittade
jag på sidan  www.textures.com.

Loggan finns i full kvalité nedan.

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

  • Anders » Saffrans-Crème Brûlée:  ”Hej Johanna! Jag har gjort två olika sätt vid två tillfällen :D första gjorde ja..”

  • Sofia Göransson » Spiro3d filmar #UNIQ-projektet:  ”Perfekt tema på nya filmen på Ekebyhovs grundsärskola. Det ska bli superspännand..”

  • Sofia Göransson » Nu är filmen klar!:  ”Ni är så fantastiskt bra! Filmen är super!!!”

  • Johanna » Saffrans-Crème Brûlée:  ”Är nyfiken på hur denna smakar vad har du för tillbehör till? ”

  • Spiro » Pasta al Limone:  ”Ett italienskt recept skrivet i Norrland - vad kul!”

Bloggarkiv

Länkar

-

Etikettmoln